Sociale netwerken? Nee, dank u

Goed, het schiet niet echt op met die kozijnen, nog steeds in erbarmelijke staat en ik heb nog steeds geen schilderstalent ontwikkeld. ‘Plan de campagne’ graag!
In mijn zoektocht staat bovenaan de lijst om mijn buurman te vragen naar zijn ervaringen met schilders, zijn balkon ziet er immers weer als nieuw uit. En ja, de zus van je vriend zijn neef had laatst een bord in de tuin staan van schilderswerk in uitvoering. Gauw een afspraak maken en even langsgaan, zeker als zij tevreden zijn….

Heee, is dit niet offline social media??

Dat zou betekenen dat er ook een online versie is. Online vrienden zien op mijn twitter dat ik schilderplannen heb. Ook zij vinden het een goed idee de mensheid te behouden voor mijn schilderskunsten. Tips zijn zo gegeven en voor de avond om is heb ik nog eens 5 referenties in mijn bezit. Deze zijn daarnaast nog onderbouwd met details van de expertise van de partij in kwestie. Ik gooi hierover nog een filterend sausje van het analyserend vermogend van de vriend in kwestie, et voila.

Dat zou betekenen dat het fenomeen social media eigenlijk helemaal niet nieuw is, maar het is alleen nooit zo genoemd. Ok, de wijze waarop verandert en de dorpsomroeper is vervangen door andere communicatiedragers. Internet is  een leuke variant hierop, die de wereld van ondernemer en wereldburger een stuk dichterbij brengt. Het is een stuk drukker geworden in de wijde wereld, vergeet daarom niet altijd onderscheidend en herkenbaar te blijven.

Maar hoe kan je meer halen uit de online en offline social media kansen?…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *